Перейти до вмісту
Головна Сторінка » Оформлення документів » Відновлення втрачених документів

Відновлення втрачених документів

  • Оновлено
Руки з документами, одна підписує, інша тримає папку з паперами

Відновлення паспорта громадянина України у формі ID-картки

Загальні питання

Законодавством передбачено, що в разі втрати або викрадення паспорта особі замість втраченого або викраденого оформляється та видається новий паспорт.

Про втрату або викрадення паспорта на території України необхідно негайно повідомити найближчому органу / підрозділу Державної міграційної служби України, а в разі викрадення – також органу Національної поліції.

Про втрату або викрадення за кордоном паспорта особа / її законний представник зобов’язані повідомити компетентним органам іноземної держави та найближчій закордонній дипломатичній установі.

Зокрема якщо з тієї чи іншої причини втрачено паспорт у формі ID-картки необхідно особисто подати у поліцію заяву про втрату паспортного документа та отримати витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань.

Потім потрібно звернутися до одного з перелічених нижче органів, розташованих на підконтрольній Україні території й там, де немає активних бойових дій, зокрема:

  • або до органу чи підрозділу Державної міграційної служби України в поточну чергу, або записатись на прийом за допомогою онлайн-сервісу «Електронна черга»
  • або до центру надання адміністративних послуг
  • або до центру обслуговування громадян «Паспортний сервіс»

Подайте пакет таких документів:

  • заяву встановленого зразка про втрату або викрадення паспорта
  • заяву-анкету
  • витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань (у разі викрадення паспорта на території України)
  • документи, що підтверджують сплату адміністративного збору, державного мита або оригінал документа про звільнення від його сплати (наприклад, довідку до акта огляду медико-соціальною експертною комісією, пенсійне посвідчення особи з інвалідністю, посвідчення, видане органами соціального захисту населення, свідоцтво про народження дитини, посвідчення особи, що постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи тощо)
  • довідку органу реєстрації встановленого зразка про місце проживання (за наявності)
  • довідку про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків або повідомлення про відмову від його прийняття (для осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття зазначеного номера)

Додатково подаються:

  • свідоцтво про народження, якщо є неповнолітня дитина
  • свідоцтво про шлюб або про розірвання шлюбу (за наявності)
  • свідоцтво про зміну імені, свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, яке набрало законної сили, або виданий компетентними органами іноземної держави документ, який згідно з її національним законодавством підтверджує відповідний факт (у випадку зміни імені)
  • довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (для ВПО)
  • одна фотокартка розміром 10 х 15 см (для осіб, які не можуть пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим порушенням здоров’я)
  • посвідчення про взяття на облік бездомних осіб (для бездомних осіб)
  • рішення суду про встановлення особи (для осіб, яких не було встановлено за результатами проведення процедури встановлення особи)
  • документ, що посвідчує особу законного представника / уповноваженої особи, та документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника / уповноваженої особи (за наявності)
  • паспорт громадянина України для виїзду за кордон, зокрема й строк дії якого закінчився (для особи, яка постійно проживає за кордоном, або яка постійно проживала за кордоном та повернулася на постійне проживання в Україну)
  • заява про зняття з консульського обліку (для особи, яка досягла 14-річного віку, постійно проживала за кордоном та повернулася на постійне проживання в Україну)

Видані компетентними органами іноземної держави документи, що подаються для оформлення втраченого або викраденого паспорта, засвідчуються в установленому законодавством порядку. Такі документи подаються з перекладом на українську мову, засвідченим нотаріально.

Важливо! У разі втрати / викрадення паспорта, оформленого територіальним підрозділом Державної міграційної служби України, Міністерства внутрішніх справ України, який припинив діяльність або тимчасово не здійснює свої повноваження, додатково необхідно подати всі наявні документи, зокрема й документи, що містять фотозображення особи, які дають змогу її ідентифікувати.

Документи подаються:

  • особою, яка досягла 14-річного віку, – особисто
  • замість особи, яка досягла 14-річного віку та яка визнана судом обмежено дієздатною або недієздатною, – одним із батьків (усиновлювачів), опікунів, піклувальників або інших законних представників
  • замість особи, яка відбуває покарання в установах виконання покарань або стосовно якої обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою, або яка перебуває на тривалому стаціонарному лікуванні в закладах МОЗ закритого типу, – уповноваженими особами адміністрації відповідної установи, місця попереднього ув’язнення або закладу

У разі прийняття документів від особи, яка не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим порушенням здоров’я, за зверненням такої особи або її законного представника, оформленим у письмовій формі, здійснюється виїзд працівника органу / підрозділу Державної міграційної служби, уповноваженого суб’єкта за місцем проживання особи, проходження лікування або за місцем розташування установи / закладу, де особа отримує соціальні послуги. У разі відсутності стійких фізичних, психічних, інтелектуальних або сенсорних порушень особа власноручно проставляє підпис на окремому аркуші для подальшого сканування.

Посвідчення особи

До отримання нового паспорта посвідчити свою особу можна з використанням таких документів:

  • закордонного паспорту
  • водійського посвідчення
  • цифрового документу в мобільному застосунку «Дія»

Підстави для відмови у наданні послуги:

  • особа не є громадянином України
  • дані, отримані з баз даних Реєстру, картотек, не підтверджують надану заявником інформацію
  • за видачою паспорта звернувся законний представник / уповноважена особа, який / яка не має документально підтверджених повноважень на отримання паспорта
  • особа подала не в повному обсязі документи та інформацію, необхідні для оформлення і видачі паспорта
  • особу не встановлено за результатами проведення процедури встановлення особи

Терміни видачі документу:

  • не пізніше ніж через 20 робочих днів з дня оформлення заяви-анкети для його отримання
  • не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня оформлення заяви-анкети для його термінового отримання

Важливо враховувати, що відновлення втраченого документа платне.

Відстежувати готовність паспорта можна через онлайн-сервіс Державної міграційної служби України «Перевірка стану оформлення документів».

У разі, якщо паспорт буде знайдено, його протягом доби обов’язково потрібно здати для знищення до найближчого органу / територіального підрозділу Державної міграційної служби.

Важливо! Паспорти громадян України у формі картки, строк дії яких закінчився за 30 днів до 24 лютого 2022 р. та після 24 лютого 2022 р., та паспорти громадянина України зразка 1994 року, до яких не вклеєно фотокартку особи у разі досягнення нею 25- чи 45-річного віку, строк вклеювання до яких настав за 30 днів до 24 лютого 2022 р. та після 24 лютого 2022 р., є документами, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України та підлягають обміну або вклеюванню нових фотокарток відповідно до досягнутого віку протягом 30 календарних днів з дня припинення чи скасування воєнного стану.

Для отримання консультації щодо виготовлення нових паспортних документів у зв’язку з втратою попередніх зателефонуйте за телефоном: 0362 40 00 43 або 097 043 00 43.

Законодавство України:

Закон України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус»

Постанова Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2022 р. № 1202 «Деякі питання реалізації актів законодавства у сфері міграції в умовах воєнного стану»

Постанова Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 р. № 302 «Про затвердження зразка бланка, технічного опису та Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України»

Наказ Міністерства внутрішніх справ України від 26 листопада 2014 р. № 1279 «Про затвердження зразка заяви-анкети для внесення інформації до Єдиного державного демографічного реєстру»

Відновлення трудової книжки

Національним законодавством регламентовано порядок відновлення трудових книжок (вкладишів до них) у разі їх втрати чи пошкодження.

За загальним правилом потрібно звернутися за місцем останньої роботи та написати заяву про втрату документу, у відповідь на яку протягом 15 днів (у разі ускладнення – в інші строки) людині повинні видати нову трудову книжку з написом «Дублікат» у правому верхньому кутку першої сторінки.

Водночас є особливості, які потрібно враховувати.

У дублікаті трудової книжки зазначаються записи про роботу, а також про нагородження і заохочення за місцем останнього працевлаштування, а також відомості про загальний стаж роботи до влаштування за останнім місцем роботи. Проте в дублікаті не буде деталізації, на якому підприємстві, в які періоди часу і на яких посадах працював власник трудової книжки, адже загальний стаж роботи записується сумарно.

За потреби в деталізованій інформації про раніше займані посади та про кожну роботу рекомендується звернутися до попередніх працедавців, які мають надати довідки, що підтверджуватимуть загальний стаж. Водночас у разі ліквідації підприємства, установи чи організації – довідки, що підтверджують загальний стаж, можуть бути видані їх правонаступниками. За відсутності правонаступника потрібно звернутися за довідкою до Трудового архіву, в якому зберігається відповідна документація. І насамкінець, якщо документи в архіві не збереглися, трудовий стаж можна встановити за рішенням суду.

Уже після отримання зазначених довідок необхідно подати заяву про видачу дублікату трудової книжки за останнім місцем роботи, підтверджуючи попередній стаж зазначеними довідками.

У випадку з непридатністю трудових книжок, зокрема якщо вони обгоріли чи обрізані, чи забруднені тощо, також передбачено видачу їх дублікатів. Особливість полягає у тому, що на першій сторінці трудової книжки, що стала непридатною, робиться надпис «Замість видано дублікат», а книжка повертається її власнику. При працевлаштуванні на нове місце роботи працівник зобов’язаний пред’явити дублікат трудової книжки.

Дублікат трудової книжки також може видаватися, якщо до оригіналу відсутній доступ через надзвичайну ситуацію. У такій ситуації потрібно спершу отримати письмову інформацію зі штабу з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації про виникнення надзвичайної ситуації, а потім звернутися за новим місцем роботи про видачу дублікату. Після відновлення доступу до оригіналу трудової книжки записи з дубліката про періоди роботи переносять до основного документа. Водночас на першій сторінці дубліката робиться напис «Дублікат анульовано» та дублікат повертається його власнику.

Насамкінець, за потреби підтвердити трудовий стаж, набутий після 2000 року, можна засобами порталу електронних послуг ПФУ або за допомогою мобільного застосунку. Потрібно:

  1. авторизуватися в обраному е-сервісі
  2. перейти до меню «Комунікації з ПФУ» й вибрати «Запит на отримання електронних документів»
  3. обрати «Витяг з ЕТК», заповнити інші додаткові поля
  4. підписати та відправити звернення

Відповідні відомості за кілька хвилин будуть доступні до завантаження.

Загалом портал дозволяє отримати довідку про доходи пенсіонера, витяг із електронної трудової книжки, дані про трудовий та страховий стаж, дані про нараховану заробітну плату (дохід, грошове забезпечення), дані про особливі умови праці тощо.

Законодавство України:

Кодекс законів про працю України

Постанова Кабінету Міністрів України від 27 квітня 1993 р. № 301 «Про трудові книжки працівників»

Наказ Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29 липня 1993 р. № 58 «Про затвердження Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників»

Відновлення втраченого закордонного паспорту за кордоном

Оскільки сьогодні через війну велика чисельність українців перебуває за кордоном, часто виникає ситуація із втратою закордонного паспорту й необхідністю його відновлення.

Відповідна процедура в переважній більшості держав є схожою.

Алгоритм дій приблизно такий:

  1. Передусім потрібно звернутися до поліції і скласти заяву про втрату документу.
  2. Після прийому заяви особі видається копія протоколу або довідка про тимчасову відсутність закордонного паспорта.
  3. Із копією протоколу чи довідкою необхідно звернутися до найближчої дипломатичної чи консульської установи України для оформлення нового документу або ж із метою отримання посвідчення особи для повернення в Україну.

Як замовити дублікат свідоцтва про народження?

Свідоцтво про народження – це перший документ, який людина отримує у своєму житті. І цей документ відіграватиме важливу роль не тільки до тих пір, поки людина отримає паспорт громадянина України, а й у подальшому.

Свідоцтвом про народження підтверджуються родинні зв’язки, а це може знадобитися в багатьох випадках, наприклад під час перетину кордону, оформлення пенсії із втрати годувальника або спадкування майна за законом.

Сьогодні в умовах, коли доводиться тікати від війни, як ніколи часто трапляється багато випадків втрати людьми свідоцтва про народження. Водночас є можливість отримати повторне свідоцтво про народження. Для цього є два шляхи.

По-перше, Ви можете вернутися до відділу державної реєстрації актів цивільного стану або до центру надання адміністративних послуг, заповнити відповідну заяву в паперовому вигляді, додати копії необхідних документів, сплатити державне мито в розмірі 51 копійка й отримати свідоцтво.

Зверніть увагу, що відповідну заяву можна подати до будь-якого зазначеного органу незалежно від місця державної реєстрації акту цивільного стану та місця проживання заявника.

По-друге, заяву можна подати через сервіс електронних послуг «Дія». Для цього необхідно:

  • авторизуватися на порталі «Дія»
  • знайти «Послуги» та вибрати «Довідки й витяги»
  • вибрати потрібний документ
  • вказати, для кого документ і причину повторної видачі
  • вибрати, де заберете документ
  • сплатити послугу
  • підписати заяву Дія.Підписом або іншим КЕП

На свідоцтвах про народження, що повторно видаються, робиться відмітка «Повторно». Свідоцтво підписується керівником органу, що його видав, та засвідчується печаткою такого органу.

Важливо! Свідоцтво про народження, яке видане повторно, має таку ж юридичну силу, як і документ, який був отриманий вперше.